رونق تولید در صنعت فولاد
نوشته شده توسط : آهن پرایس

فولاد، فلزی مقاوم است که از آهن به دست می‌آید و کربن نیز به عنوان مهمترین ماده آلیاژی آن محسوب می‌گردد. این فلز به ٢ روش خمیری و ذوب تولید می ‌شود. صنعت فولاد سازی یکی از صنایع آب بر است، اما نقش برجسته‌ ای برای رشد زیر ساخت کشور‌ های در حال توسعه دارد. 
به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، در حال حاضر صنعت آهن آلات در اکثر جوامع پیشرفته از رکود مالی رنج می‌ برد، زیرا آن‌ ها مراحل اصلی توسعه خود را پشت سر گذاشته اند و به تدریج در خواست شان برای فولاد کمتر شده است. این فلز در امور زیر بنایی و مسکونی مانند سد سازی، اتوبان سازی و ساخت خانه به کار می ‌رود. در ایران و با توجه به وضعیت موجود در منطقه، صنعت فولاد رشد خوبی داشته و ظرفیت تولید این فلز در سال های گذشته به ٢۱/۴ تُن در سال رسید که کشور ایران را در جایگاه چهاردهم کشور‌ های تولید کننده فولاد قرار داد.
 جمهوری اسلامی ایران قصد دارد در افق ۱۴۰۴ این رقم را به ۵۵ میلیون تُن در سال برساند. هزینه تولید، در صنعت فولاد سازی نقش کلیدی دارد. مانند نیروی کار ارزان، مسائل محیط زیست و مواد اولیه کافی، که ایران همه این ویژگی ‌ها را دارا است.از این رو البته با توجه به مزیت نسبی این فلز در کشور ما، این صنعت نباید فقط با تکیه بر بازار داخلی توسعه یابد.
تلاش برای دستیابی به بازار‌ های جهانی به گونه‌ ای که سهم کشور را افزایش دهد می ‌تواند کلیدی جهت توسعه اقتصادی بیشتر در آینده باشد. ضمن آنکه بیشتر کشور‌ های پیرامون جمهوری اسلامی مانند پاکستان، عراق و سوریه نیاز بسیاری به فولاد برای امور زیر بنایی خود دارند. بنا بر این مسئولان نیز باید تمام نیروی خود را در سال جاری و در شرایط تحریم ها برای حمایت از تولید کنندگان داخلی به کار بگیرند تا رشد و رونق در صنعت فولاد روز افزون گردد تا در رتبه بالاتری در بازار جهانی  فولاد قرار بگیرند.

 





:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 آبان 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: